RSS

چیز مسخره به نام کلاس کشور!

31 اوت

یک چیز مسخره ای که بارها بارها از زبون یک سری ایرانی که در ایران بودن و باهام صحبت می کردن ( حتی یکی از نزدیکترین آدم ها بهم ) بحث این بود که کلاسی که کشور مثل کانادا یا آمریکا یا اروپایی در مقابل استرالیا دارن خیلی زیاده … خیلی با کلاسی هست اگه تو اروپا، آمریکا، کانادا زندگی کنی !!! بیشتر از استرالیا با کلاسه …

ایرانیای عزیزی که هنوز در ایرانید … خواهش می کنم این مزخرفات رو بی خیال بشید … این مزخرفاتی بنام کلاس یا درجه بالاتر فقط به درد همون ایران می خوره نه اینجا.

در همین مالزی که من اومدم، انگلیسی ها، استرالیایی ها و حتی آمریکایی های زیادی رو دیدم که از کشورشون پاشدن اومدن مالزی دارن کار می کنند. یا حتی هفته دومی که اومده بودم تو بار با یه خانمی صحبت کردم که 50 ساله بود ، انگلیسی اما تو چین معلم بود و داشت درس می داد!!!

جون هرکی دوست دارید این تفکرات رو بندازید کنار. هدف از رفتن به اون کشور رو نه بحث کلاسش مد نظر بگیرید که یک سری نکات دیگه مد نظر بگیرید.

مثلا اوضاع کار اونجا چطوره؟ مثلا شرایط زندگی اونجا چطوره؟ و اون کشور در چه وضعیتی هست.و روحیه شما چطوره؟

مثلا با این بحران اقتصادی که جهان باهاش درگیره … وضعیت کشور ها چطوره؟ اروپا که اوضاعش داغون … من حتی یک مهندس برنامه نویس خبره رو می شناسم که اقامت فنلاند رو هم داره و داره در یکی از شرکت های بنام کار می کنه اما به خاطر همین شرایط می خواد بزنه بره استرالیا … کانادا اقتصادش وابسته به آمریکاست و با هر بالا پایین شدن اقتصاد آمریکا کانادام می ترکه … همین الان هم کم نیستن ایرانی هایی که تو کانادا بیکار شدن … و شرایط بد زندگی رو دارن تجربه می کنن. استرالیا اما جزء معدود کشورهایی بود که وقتی بحران اقتصاد جهانی اتفاق افتاد ، تورم منفی رو تجربه نکرد… ضریب رشدش درصدش اومد پایین اما منفی مثل خیلی از کشور ها نشد.

من نمی گم که استرالیا رو انتخاب کنید. دارم براتون توضیح می دم که به خیلی فاکتور ها دقت کنید. همیشه گفتم بازم می گم ملاک فقط رفتن نیست. ملاک موندنه …

مگه آدم از مهاجرت چه انتظاری داره؟ که زودتر بتونه در اون کشوری که میره جا بیفته … زندگی خوبی داشته باشه … و بتونی پس انداز کنه و کارهاش رو قلتک بیفته… توی همه اینهام چیزی به نام کلاس اصلا جایی نداره … کلاس فقط واسه ایرانه و عقب مونده هایی که کلاس براشون خیلی مهمه

مثلا من به شخصه هیچ وقت نمی تونم تو خونه های یک دست و یک اندازه و کوچول موچولوی انگلیس زندگی کنم … یک ساختار واحد با اون هزینه گرون زندگی … و درآمد شمام اونقدر که فکر می کنید بالا نیست.

مثلا در مورد استرالیا من خودم بین دو شهر ملبورن و سیدنی موندم که کدوم رو انتخاب کنم و برم … کمی تحقیقات فهمیدم که سیدنی شهر شلوغیه، و هزینه زندگی بالاتره … مثلا 20 درصد هزینه زندگی از ملبورن گرونتره ، درآمد نهایتا 10 درصد بیشتر باشه و خوب اصلا سیدنی به صرفه نیست … برای من!

و نکته خیلی مهم کار شماست که محل زندگیتون رو تعیین می کنه. یعنی ممکنه اقامت هم بگیرید اما کارتون یه دفعه بیفته آمریکا پاشید برید اونجا.

 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در اوت 31, 2012 در مهاجرت از ایران

 

پاسخی بگذارید

 
