RSS

با خودت صادق باش

01 فوریه

نکته : این مطلب جسارت به کسایی که خیلی خوبن و فکر می کنن که انسان فرشته ای هستن و خدا هر 100 هزار سال یه دونه اشون رو می ندازه رو زمین، نمی کنه! پس لطفا به اون آدما بگید که بهشون بر نخوره.

چیزهایی در فرهنگ 2500 ساله ما مُد می شه که تو هیچ کجای دیگه ی دنیا یافت نمی شه! در واقع ما مدام دم از این فرهنگ غنی 2500 ساله می زنیم اما در بیماری واردات فرهنگی گرفتاریم! و حتی یک بار به خارج از کشور ( کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا یا استرالیا ) سفر نکردیم اما در ارتباطات عاطفی ( که در این مطلب می خوام بهش اشاره کنم ) مدام می گیم خارجی ها اینجوری ان … خارجی ها اونجورین و خود ندانسته از چیزی که نمی دونیم چیه می خوایم تقلید کنیم.

Relationship

من زندگی رو یک دور پر از لذت ها نمی بینم! که کسایی که طرفدار این نوع زندگی هستند استدلالشون اینه که یک بار زنده ایم و باید فقط در لحظه خوش بود. به نظر من زندگی سفر معنوی شیرینی هست که انسان باید هر روز از نظر معنوی قوی تر بشه و خوبی رو گسترش بده و همینطور به خوشبختی دست پیدا کنه. خوشبختی یک احساس هست و برای خوشبخت بودن نباید موقعیت یا چیز خاصی داشت.

هرچند می شه در این نوع زندگی هم احساس لذت کرد! لذت دیدن یک درخت زیبا! لذت دیدن آسمان ابی یا ابری و …

13219-1_n

در جوامع ما ایرانی ها تفاوت عمده ای بین رابطه دوست دختر/پسر با زندگی مشترک وجود داره. یعنی در روابط دوست دختر/پسر، آدم آزادی بی اندازه ای داره که در زندگی مشترک این آزادی رو نداره.

برخلاف تصور ما، در جوامع پیشرفته که ما تنها فیلم های مزخرفش یا فیلم های پورنش رو می بینیم، هیچ تفاوتی بین رابطه دوست دختر/پسر و زندگی مشترک وجود نداره و وقتی دو نفر در کنار هم قرار می گیرند به این معنی هست که می پذیرند که چهارچوب های یک رابطه مشترک رو رعایت کنند.

ولی وقتی بعضی چیزها مُد می شه در فرهنگ ما ایرانی ها دیگه کسی جلو دارش نیست! جامعه ما یکی از باحالترین جوامع دنیاست که همه فکر می کنن خوبن و دیگران بد هستند! برای مثال طرف در یک رابطه هست و با چند نفر دیگه هم هست اما خودش رو انسان خوبی می دونه، از نظر این فرهنگ آدم های بد یک شاخ دارند و در نتیجه چون اونها شاخ ندارن در نتیجه آدم خوبی هستند!

یا چیزی به نام Just Friend در این دوره زمونه بیداد می کنه! اما نمی دونم چه Just Friend هست که در سر و کله همدیگه می زنند و بالا می رن!

البته من هم معتقد به Just Friend هستم! اما!!! به یک چهارچوب رفتاری هم با جنس مخالف اعتقاد دارم! من دوست ندارم خودم رو گول بزنم و بگم ما فقط Just Friend هستم ولی در بقل طرف لم بدم … یا چمیدونم در دلم یک احساس دیگه داشته باشم و از کلماتی استفاده کنم که در ارتباطاتم که در چهارچوب زندگی مشترک ( چه از نوع زن و شوهر و چه دوست دختر / پسر ) گنجاده می شه

در واقع Just Friend این نوع تفکر … نوعی تخلیه شیطنت های جنسی بدور از رابطه جنسیست ( کلا بحث سکس یک چیز بدیه و در فرهنگ ما اینه که اگه شوهری زنش رو به چشم سکسی ببینه بده یا اگه زن طلب سکس بکنه کار بدی کرده! ) ، در واقع در این فرهنگ رابطه جنسی بده و در نتیجه برای تخلیه حس جنسی و شیطنت های جنسی که برچسب کثیف بودن هم به آدم نخوره می شه از برچسب اوپن مایند استفاده کرد و بعدش هم تو سر و کله جنس های مخالف زد

در کل این آدم ها به نظر من یک مشکل بزرگی ابتدا با خودشون دارند! یعنی با خودشون صادق نیستند!

Cheating

در ادبیات گفتاری و رفتاری ما چیزهایی مثل لاشی ، هرزه و … از این دست جزء موارد منفی شخصیت یک آدم به حساب می یاد و در نتیجه برای فرار از اون ما سعی می کنیم خودمون رو خوبه نشون بدیم! اما در عمل وقتی ما ارتباطاتتمون رو بدون چهارچوب رفتاری مشخصی برقرار می کنیم دقیقا این مساله رو نقض می کنیم!

من با این مساله مشکل ندارم! یک نفر ارتباطات به تعداد زیادی می خواد داشته باشد! حق دارد و آزاد! اما، با خودش هم صادق باشه! نه اینکه گفتارش یه آدم دیگه باشه و رفتارش یه آدم دیگه!

در کل صداقت با خود به نظر من اولین اصل هست! یکی از آشنایان قدیم بود که روابط زیادی داشت! اما خودش را گول می زد که اینجا نفهمیدم چی شد، اونجا نفهمیدم چی شد! این دست خودم نبود و به فلانی که زنگ زدم به این خاطر بود که فقط می خواستم حاش رو بپرسم یا فلانی رو که دیدم به فلان دلیل بود و … و … و …

که در کل اون نوع تفکر هم بد نیست! اصلا تفکری بد نیست! اما با خودمون صادق باشیم! بپذیریم این راهی که داریم می ریم کجاست و خودمون رو گول نزنیم! با خودمون صادق باشیم و بگیم دوست داریم این کار رو انجام بدیم.

قطعا اگر روزی من در موقعیت سکسی قرار بگیرم! نمی گم وای نشد که تو اون موقعیت قرار گرفتم یا وای به فلانی دست خودم نبود که نخ دادم! نه!!! با خودم صادقم که می خواستم این اتفاق بیفته و این اولین اصل انسانیت هست !

هرچند از نظر من زندگی، تلاش برای ساختن یک شخصیت بهتر و محکم تر هست! در تمام ادیان دینی یا مکاتب غیر دینی  به این مساله ذکر شده که انسان برای ارتقاء شخصیت خودش باید یک چهارچوب داشته باشه و از بدی ها به دور باشه، این یک اصل هست که به طور ناخودآگاه در تصور همه مردم قرار گرفته که خوبی یک سری تعریف داره و بدی یک سری تعریف!

باور کنید که اگر تا 40 سال یا 100 سال هم جوانی بکنید، سیراب نخواهید شد ! کما اینکه آدم هایی هستند که 50 سال 70 ساله هستند و هنوز که هنوزه دارند همون مسیر غلط گذشته اشون رو می رن و هیچ وقت اصلاح نشدن!

پس برای یک بار هم که شده بیایید با خودمان صادق باشیم!

هیچ چیز تغییر نمی کنه! مگر اینکه شما با صداقت از خود شروع کنید! راه خود سازی سخته! همونطور که در ذهنتون دوست دارید انسان خوبی باشید، رفتار کنید! و اگر هم می خواهید راه دیگه ای رو انتخاب کنید، با خودتون صادق باشید و یک ماسک به صورتتون نزنید!

 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در فوریه 1, 2013 در اجتماعی

 

پاسخی بگذارید

 
